18 Yorum

  1. Zeynep

    Yazınız için çok teşekkür ederim, aklıma takılan çoğu soruları cevapladı. Devamını bekliyorum yazılarınızın.. 🙂

  2. Ayten

    aklıma takılan son ayette verdiğin “Allah katında İsa’nın durumu Âdem’in durumu gibidir. Allah onu toprak türünden yarattı, ardından ona “ol” dedi; işte o da böylece oluş sürecine girdi”.

    Bu ayette neden özellikle adem isaya benzetiliyor dediğin gibi ise yani Adem’in anne babası var topraktan yaratıldı ise başka Peygamberlerde bu özelliği taşıyor neden Hz Muhammed sav,Hz Musa,Hz İbrahim değilde Hz İsa örneğine benzetiyor onun babası yok dolayısıyla Hz Meryem’in karnında yoktan varediliyor(spermsiz) Adem’in de yoktan babasız yaratildigii benzerliği yok mu burada demekki ademde babasız atasiz yoktan varedildi.

  3. Açıklamaya çalışayım. Bir ayeti anlamak için ayete tek başına bakmayacaksın. Devamına bakacaksın. Devamında diyor ki “Allah, onu toprak türünden yarattı”.

    Allah insanlığın yaratılışını Adem üzerinden anlatır. Kur’an’a şu soruyu sormalısın: “O zaman Adem nasıl yaratıldı?”. Kur’an da sana yukarıda verdiğim Adem’in 7 aşamadaki yaratılışından söz eder.

    Burada konu Adem değil, tamamen İsa ile ilgili. İnsanlar zannediyorlar ki İsa, Allah’ın oğlu. Allah diyor ki “Hayır onun yaratılışı da tıpkı Adem gibi oldu, Adem’den hiçbir farkı yok. Adem beşerdi, İsa da öyle ve ikisi de topraktan yaratıldı.”.

    Şurada da alt yazılı yaklaşık 4 dk’lık Enis Doko videosu var. İzle, daha iyi anlayacaksın:

    İsa’nın durumu Âdem’in durumu gibidir?

  4. Sayın Ayten İsa peygamberin spermsiz yaratıldığına dair deliliniz nedir? Spermsiz bir çocuğun doğması mümkün değildir bu dünya kuralları içinde. Meryem’in hermafrodit olduğu konusu şimdilik en mantıklı cevaptır. Yani Meryemde hem sperm hem de yumurtalık vardı. “Allah katında İsa’nın durumu Âdem’in durumu gibidir” denmesinin sebebi yani isanın seçilmesinin çok derin bir anlamı vardır. İsa’nın doğumu da bilimseldir ama bu yüzyıla kadar bunun nasıl olabildiği bilinmiyordu. Taki hermafrodit kadınların varlığını bilim dünyası buluncaya kadar. Yani İsa’nın doğumu da tıpkı ademin doğumu gibi bilimseldir. Ancak herkesin her an karşılaştığı ve bildiği bir bilimsellikte değil. Üzerinde araştırma yapılması ve o bilimsel sebebin bulunması gerekmektedir. Ademin doğumu evrimsel süreçte milyonlarca yıl içinde oldu. Fakat bunu biz ademden yüzbinlerce yıl sonra anlayabildik ki aslında adem’in doğumu da bilimsel yasalara uygun şekilde olmuş. Buradan Allah şunu söylüyor kanaatimce. Ey insanlık Adem’in doğumunu bilimsel olarak keşfettikten sonra İsa’ya yönel onun da durumu adem’den farksız. Bilimsel bir sebebi var git onu da bul.

    Topraktan yaratma meselesine gelince Kur’an’da zekeriya peygambere Allah diyor ki seni topraktan yarattım. Eee Zekeriya peygamberin bir anne ve babası olduğu biliniyordu. O halde topraktan yaratılma bizim organik bileşenlerimizin topraktan geldiğine toprağın da kökü 2. nesil bir yıldızın patlamasıdır. Yani bizler yıldız tozuyuz. Topraktan yaratılma yıldız tozu olduğumuza bir atıftır. Bilindiği gibi şu an güneşin yerinde 2. Nesil bir yıldız vardı. O patlayınca güneş dünya ay mars vb.. güneş sistemi oluştu. Dünya ve dünya üzerindeki toprak o patlamadan dağılan yıldız tozuyla oluştu. Kur’an’ı daha derin ve bilimsel veri ışığında anlamak gerek. Bilim geliştikçe Kur’an’ın birçok anlamı yüzeye çıkıyor.

  5. Merhaba makaleniz güzel.Evren+insan yaratılışı bilimin bile halen çözemediği bir durumdur.Ama sümer inannışındaki yaratış ve kuranda anlatılan yaratılış biçimi hemen hemen aynı diyebilirz.

    Kafamı kurcalayan çokşey var ama anlatmakla bitmez 🙂 sümer yaratılış hikayesini okuduktan sonra tekrar Kuranı okumaya karar verdim bence sizde sümer yaratılış hikayesini okuyun.

  6. Pınar

    Yazıyı çok beğendim! Kuran’da insanın nasıl ortaya çıktığı ile ilgili vardığım noktalarla örtüşüyor çoğu.İsa ve Adem in benzerliği konusundaki düşünce çok mantıklı geldi, yeni bir bakış açısı benim için.Adem i tek kişi olarak değil Adam-Ademoğulları olarak da anlamlandırabiliyorsak,İsa ile benzerliğine de bu yönden bakabiliriz.İsa’nın da-Allah tarafından mucizeler verilen bir peygamber olması müstesna- bizim gibi insan türünden olması.İnsan üstü bir varlık olarak,küçük tanrı olarak Allah’ın oğlu denilmesine de getirilen bir eleştiri.

  7. Mucizelere de farklı bir bakış açısı ile bakmak mümkün. Bu konuda da yazmayı planlıyorum inşallah. Güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim 🙂

  8. Evrim ile Yaratılış arasında çekişmeli konu.. her canlı türünün bir ademinin bulunması.. ya da türlerin tek bir canlı türünden çeşitlenmesi.. her ikisi de ayet ya da bilim değil bir İNSAN var sayımıdır.. Kitabın anlatımında cinlerin candan.. beşerin ademden yaratılan NAS’dan olduğunu söyler sadece.. hadislerde ise başka dünyalarda başka ademler olduğunu söyler.. demek ki cennetteki adam başka dünyalara da indirilmiş.. yani başka uygarlıklar var.. A projesi cin.. B projesi beşer.. bu projelerden İNSAN çıkarılması öngörülmüş.. bu konulardaki öykülerimiz çeşitlenebilir.. veriler ve bilgiler çoğaldıkça bilgilerimizi değiştirir.. türlerin ortaya çıkışında yaratılışı çalıştırmak.. kayboluşunda oluşta evrimi işletmek makul görünüyor.. yani böcekleri saymazsak ilk başlangıçta yaratılan, var sayalım, bir milyon tür şimdi dört yüz bine indi… yer yüzünde..

  9. Merhaba. Evrim için artık kimsenin şüphesi yok. Yazı sonunda verilen linke bakın, tüm detaylarıyla evrim anlatılıyor.

    Ayrıca hadis ve sünnetlere bakınca insanların kafasının karışmaması mümkün değil. Birbirine zıt binlerce düşünce var. Üstelik Peygamber’den 200 yıl sonra yazıldılar. Dikkate alınması gereken Kur’an’dır. Teşekkürler 🙂

  10. Mehmet

    Merhaba,

    Cok guzel bir yazi, tebrik ederim.
    Ali Imran 33. Ayetin meali hakkinda bir sorum var:
    Ayet mealinde kullandiginiz
    “kendi çağının insanları içinden seçerek üstün kıldı”
    ifadesi Arapca metindeki “innallahestafa” (istafa) ve “alel alemin”e karsilik olsa gerek.
    Bazi meallerde bu yonde cevrildigini biliyorum ama bir cok mealde de “alemlere ustun olarak secti” ya da benzeri ifadelerle cevrilmis, ki esas metinde ‘alel alemin’ ifadesi olmasi bakimindan bana daha dogru geliyor.
    Sizin bu yonde bir ceviri kullanmanizin nedeni nedir acaba, istafa kelimesinin degisik lugat manalariyla mi ilgili?
    Selamla ve Saygilarimla

  11. Merhaba Mehmet Bey, güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

    Ali İmran 33’ü sizin dediğiniz gibi de çevirebiliriz. Hiç sorun değil. “Seçti” kelimesinin anlaşılması için o çeviriyi tercih etmiştim. Önemli olan “seçti” kelimesi.

    Allah bir seçme işlemi yapıyor. Eğer Adem tek olsaydı bu bir seçim olmazdı. Bağlama dikkat edin: “Adem, Nuh, İbrahim ve İmran ailesi.” Bu kişiler aynı şekilde aynı cümlede seçme işlemine tabi tutuluyor. Nuh, İbrahim ve İmran ailesi kendi dönemlerindeki tek kişiler değildi, öyleyse Adem’in durumunun da onlarla eşdeğer olması gerekir, öyle değil mi? Bağlam ve cümle gidişatı bunu gösterir.

    Selamlar.

  12. Çetin Uğur keskin

    Ben daha önce ünlü dil bilimci, Sümerolog, astronom olan ve sümer akad ve Babil tabletlerinden yaklaşık 200.000 tableti çözmüş ve çalışmalarını yazdığı kitaplarda toplamış olan Zecharia Sitchinin birçok kitabını okumuştum. Bir çok kitabına da maalesef ülkemizde bulamadığım için okuyamamıştım. Bu kiataplar benim Allah’a olan inancımı ve ibadetlerimi kat ve kat daha bilinçli yapmamı sağladı. Daha bilinçlendim ve yaratılışın ve bu dünyayı daha iyi kavramaya başladım. Ayrıca Allahütealenın insanların ihtiyacı olduğunda nasıl yardım ettiğini ve peygamberleri aracılığı ile de yoldan çıkmış kavimleri nasıl yola getirdiğini daha iyi gördüm. Ancak Hz Adem’in cennetten kovulduğu ile ilgili bazı sıkıntıların vardı ancak bu yazdıklarından sonra herşey benim için daha berraklaştı. Yazınız için çok teşekkür ederim. Ayrıca bu yazınız bazı din tüccarlarına da bir kapak olur. Eğer ki sizde yukarıda bahsettiğim yazarın bilimsel çalışmalar ile dolu bu kitaplarını okursanız belki de insanın nasıl evrimleştiğini ve bilinçlendiği konusunu daha iyi anlarsınız diye düşünüyorum. Yazarın sırasıyla 12. Gezegen, Enkinin kayıp kitabı, zaman başlarken, kozmik tohum, kozmik şifre kitaplarını tavsiye ederim. Kesinlikle birçok soruya ve insanlık tarihi ve astronomi bilimi hakkında birçok bilgiye sahip olacaksınız. Saygılarımla Çetin Uğur Keskin

  13. Vuslat

    Merhabalar yazınızı ilgi ile okudum bende bu konularda kendimce okumalar yapıyorum aklıma takılan şu soru var Habil ve Kabil kıssasında karganın ölüyu ne yapması gerektiğini gosterilmesinde Adem’in oğlu ölüye ne yapılmasını bilmiyormu idi de kargadan öğrendi eğer bilmiyorsa bu şu demek olmuyormu bu ilk insan ölümü ve ne yapılacağı bilinemiyor bu da ademin ilk insan olduğunu göstermiyor öbür türlü düşünürsek evrimsel olarak nederlant insaninin ölülerini gömdüğü bilgisi var ve dolayısıyla iki bilgi arasında tezatlık var bu sorunu nasıl çözebiliriz teşekkürler

  14. Merhabalar Vuslat. Benim de ara ara sorduğum bu güzel soruyu bir başkasından duymak güzel oldu. Yazdığım yazıda bazı fikirlerim değişti, henüz güncellemedim yazıyı.

    Adem’in ne ilk insan ne de ilk peygamber olduğunu düşünüyorum. Kur’an’da onun için resul ya da nebi ifadesi geçmiyor, üstelik hiçkimseyi doğru yola da cağırmıyor.

    Allah ayette ‘yeryüzünde bir halife atamaktayım’ diyor. Yani evrimsel süreç devam ediyor. İş olacak ya da olmuş değil. Olmakta.

    O yüzden Adem yeni yeni bilinç kazanmış biri olabilir. Bilimin gömmeyi biliyor dediği ilk insanlar olabilir. Zaten ayette ibadetlerin yanlış hatırlamıyorsam İbrahim ve Nuh ile başladığı birkaç âyet var (şu an ayetlere bakamadım). Ayrıca Nuh için açıkça üstün bir yaratılıştan söz edilmekte.

    Konu hakkında şimdilik kısaca bu şekilde düşünüyorum. Yani Adem düşünmeyi becerebilen ilk insanlardan olabilir, bu şekilde bir okuma Kur’an’a aykırı değil ve bilimce de uygun.

    Selamlar.

  15. Vuslat

    Merhabalar ne demek istediğinizi tam anlayamadim biraz daha acarmisin özellikle bilim nedearlent insanın olu gömmesini bildiğini söylüyor uzanan bu bilgi ile kuran arasında çelişki ortaya çıkıyor gibi olmuyormu bu durum Habil Kabil kıssasında ölüm olayı sonrası karganın gömme işini insana ogretmesi ben burda saplandim kaldım çünkü o zamana kadar illa bı ölüm olacak ve bu ölü gömülecek bunu da bilim nederlant insanının öğrendiğini söylüyor ama Kuran’da ilk gömme işi ise anlatılan sahsin ölmesi bu Kur’an o zaman evrimsel yaratılışa uymuyor gibi geliyor bana eğer ole olsa idi ilk olu gömme işi Kuran’da geçmezdi aklım karıştı

  16. Vuslat şunu söylüyorum. Bilimin Nederland dediği insan bizim Adem dediğimiz insanla aynı kişi olabilir. Çünkü Adem yeni yeni bilgiyi öğrenen /yorumlayan insan olarak tanıtılıyor.

    Allah Adem’e isimleri öğretiyor. Yani insanın yeni yeni öğrenme basamağının başında Adem. Peygamberdir demiyor Kur’an onun için. O yüzden bir çakışma yok Kur’an’daki evrim ve bilimdeki evrim arasında.

    Bizlere Adem’i hep her şeyi bilen, peygamber bir insan şeklinde öğrettikleri için biz tam yerine koyamıyoruz.

    Anlatabildim mi acaba söylemek istediğimi? Ufak bir ayrıntı aslında.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir